Sunday, November 7, 2010

Anakku...permata hatiku.


Alhamdulillah, Nur Mujahdiah Nusaybah kini telah berusia 3 bulan dan 3 minggu. Ummi sungguh teruja melihat perkembangan Nusaybah. Segala puji bagi ALLAH yang telah mengurniakan anak yang sempurna dan sihat kepada kami. Patutkan kami menjadi hamba yang tidak bersyukur dengan pemberian-Nya yang cukup istimewa ini.

Tanggunggjawab membesarkan dan mendidik anak mengikut acuan dan didikan Islam merupakan cabaran yang besar buat kami. Kami perlu belajar dan belajar lagi untuk mendidik Nusaybah supaya Nusaybah membesar menjadi anak yang solehah dan mujahidah kebanggaan ummi dan abi.

Menjadi seorang ibu mendidik saya untuk menjadi manusia yang lebih sabar. Saya juga belajar untuk menjadi lebih bertenaga dan bersemangat untuk menyesuaikan diri dengan tugasan sebagai seorang pekerja, isteri dan ibu. Pengalaman mengandung merupakan detik di mana saya menjadi manusia yang fragile, lemah, pucat dan kurang semangat.

Semoga ALLAH memberikan kekuatan kepada seorang hamba yang lemah, hina dan dhaif ini untuk menjadi seorang isteri solehah dan ibu yang terbaik untuk seorang puteri solehah, Nur Mujahidah Nusaybah.

0 comments:

Post a Comment